Mijn Karma

Karma’s Kitchen had strak gespeeld en een prima set neergezet, Paul op zijn sokken, waarom ook niet, als je even genoeg van je schoenen hebt.
Ik kan daar over meepraten want ik had een paar blaren opgelopen, doordat ik nieuwe schoenen had ingelopen die middag, wel pleisters geplakt en gelukkig had mijn puber die nieuwe pumps opgeëist. Opgeëist is niet echt het goede woord, ze had heel vaak ‘please’ gezegd en er, met haar grote ogen onder een bepaalde hoek bij gekeken en dan heel lief.
Ik op mijn gympen dus naar Ned3. En dat was wel zo prettig toen er toch ook nog in de rondte werd gesprongen.
O, ik ben geworden tot iemand waarvan ik vroeger dacht: mens, doe niet zo gek, morgen heb je spijt. Maar ja, de meeste muziek kende ik terwijl ik nooit naar de radio luister, rara hoe kan dat? En ik hou van dansen en in de rondte springen.
Als ik dan toch uit ben met mijn puber en haar vriendin….dan moet het maar.

Het duurde trouwens wel even voordat Karma’s Kitchen aan het spelen ging, het is blijkbaar heel moeilijk om het geluid af te stellen, iedereen een monitor te geven, en vooral geluid uit die monitor. Dan ook nog geluid de zaal in te krijgen. Maar uiteindelijk lukte dat toch. Daar stonden ze! Sterk en echt Karma K te zijn! Gewoon zoals het hoort.
En dat terwijl ze die nacht nog doorgehaald hadden omdat ze op FM3 hadden gespeeld, live!
Slaperig? Misschien, maar daar merkte je niets van tijdens het optreden, ze gingen er vol voor!

Daarna mocht de laatste band. Het duurde weer zo lang voordat die mocht beginnen. Er stonden maar 4 mensen op het podium en een laptop. Waarom duurt het zo lang? Het gordijn was half open en af en toe keek ik wat er daar allemaal gebeurde,ik zag steeds een hoofdgeschud, nee, het deed nog niet wat het moest. Er lagen veel snoeren en ik zag er een paar waarvan ik dacht: die pluggen moeten misschien nog in die gaten daar? Maar wie ben ik, ik ben maar een luisteraar al is dit wel ong mijn 150e concert van het jaar, maar ik kan toch niet tegen die geluidsman die hier al jaren werkt gaan zeggen, je kabeltjes zijn niet allemaal aangesloten? Dat gelooft-ie nooit.
Weet je wat? Ik wacht nog even af en als er dan nog veel neegeschud is dan zal ik voorzichtig iemand van KK aanspreken.
Maar he he daar stuitert de man met ‘crew’ op zijn shirt op het podium en ik zie hem rondkijken en ja hoor, hij ziet die kabels, prik, prik, gevonden.
Band kan beginnen.

Lang verhaal kort. Laatste band wint. Waarom weet ik eigenlijk niet. Commentaar van de jury over KK: goed presentatie aan het eind zakte het wat in(huh??) en klonk het bekend (ja duhhh! dat heet ‘makkelijk in het gehoor’).
Laatste band die mijns inziens onzeker startte en wazig begon, volgens jury: prima performance en aparte muziek. Nou ja, zoiets in ieder geval.
Daar ging het volgens mij om, apart. Zo apart. Gewonnen dus. Dan hebben ze weer eens wat anders op Waterpop.
Tranceachtig, wel lekker om op te dansen in trance dan. Laat je gaan.

Terug naar huis op de fiets. Quintis(van Rayman en van Lassierijst)wil ons nog overhalen om wat met hem te drinken. Wijs als we zijn slaan we dat af. Later blijkt dat heel slim te zijn van deze meiden die op de toekomst zijn voorbereid. Al wisten we niet dat die zo dichtbij was.
De eerste 20 minuten twijfel ik nog steeds of we wel goed rijden, we fietsen in ieder geval weer anders dan dat we heen kwamen. Is toch echt een talent om een steeds andere weg te vinden. Met zijn 3en trappen we stevig door en zien een bordje Delft en volgen dat maar keren toch om door slimme redenering van Roos, via Den hoorn komen we sneller bij Eline en de stad. En dat is inderdaad zo dus krijgen we vleugels en zijn we thuis. Douchen en het idee dat iedereen veilig thuis is en een leuke avond heeft gehad.
Ik hoor onweer aan rollen.
Even alles bij elkaar optellen. Karma’s Kitchen die geweldig was/is! Met de meiden op stap! Mijn lijf doet het nog en mijn hoofd ook! We zijn veilig thuis!Ik heb een douche! Het onweert en regent hard en ik kan naar mijn bed!
Mijn Karma stond goed vanavond.

Toch maar even dakramen controleren. Men moet het lot niet tarten.

2 thoughts on “Mijn Karma

  1. Leuk verhaal, alsof ik er bij was, ben wel blij dat jullie weer weer save thuis kwamen. Midden in de nacht op het fietsie is ook niet alles he?

  2. Alweer een mooi stuk met een goede slotzin: vertrouw op Allah, maar bind wel je kameel vast (staat er op een van mijn psychologische inzichtkaartjes).

Leave a Reply

