Gezond recept

Neem aardbeien, bosbessen, banaan, pruimen en meng ze door elkaar met een paar lepels poedersuiker. Doe er een half flesje Hoegaarden witbier bij. Hier zit koriander in en sinaasappelschilletjes, dus lekker fruitig. Laat dit een uurtje staan en serveer het in 2 mooie schaaltjes, bestrooi met het wat basilicum en eventueel een toef room.

Die klodder room hadden we weggelaten gister, vergeten te kopen en dat is mooi mee genomen want dat is toch beter voor de lijn. We aten het fruitgerechtje met smaak. Alleen had ik, zoals wel vaker gebeurt, teveel gemaakt. Dat was niet zo erg want dan had ik de volgende dag nog een toetje. Ik deed het alvast in een mooie schaal, folietje erover, klaar voor morgen.

Na een korte nacht met heftig onweer waardoor ik niet veel geslapen had, liep ik het huis door om te kijken of het ergens gelekt had maar alles was droog gebleven zo te zien. Ik deed de stekkers weer in de stopcontacten. Ik had ze van de pc en tv eruit gehaald omdat ik iemand kende waar de bliksem pas geleden nog in huis ingeslagen was en daar kunnen die spullen niet tegen, beveiliging of niet.

Douchen maakte mijn hoofd fris en aangezien ik mij voorgenomen had om gezond bezig te zijn ging ik op weg naar mijn ontbijt bestaande uit yoghurt en muesli en bramenblub.

De bramenblub is gemaakt door mijn lief die ieder jaar de gekte heeft om een paar avonden achter elkaar kilo’s bramen te plukken en te koken en in potten te doen zodat we het hele verdere jaar bramen in onze yoghurt kunnen doen. Een heel werk en geknoei maar met liefde gedaan en dat proef je!

Kopje ochtendthee gemaakt, klinkt als een hele klus maar men zette de kookkraan aan en houden er een kop onder en doen een theezakje in die kop als die vol is. He lekker hoor, luxe. Tot mijn grote vreugde zag ik de schaal vol gemengd fruit in de koelkast staan.

Hoe gezond kan je bezig zijn? Vitamines in alle geuren en kleuren! Geweldig, wat een volle smaken allemaal! Zo wil ik wel gezond eten, dat hou ik wel een tijdje vol. En wat lekker veel is er nog. Wat een gesmul. “Aardbeitje, hap, zeg ik, bosbesje spletssss, vitamientjes joehoeee.”

Ik word er vrolijk van, zeg. Tralalalalalaaaa!

Fruit_612x480

One thought on “Gezond recept

Leave a Reply

