Goed nieuws!

Het nieuws is voor mij altijd spannend om naar te kijken, omdat ik zo’n watje ben. Bij rampen in verre landen ben ik al snel in tranen, onrecht bezorgt mij kwaadheid en moordzucht, en het weer daar word ik ook niet blij van, want dat lijkt niet in het juiste seizoen te passen.

Er staat in ieder geval standaard een pak tissues naast mijn stoel om eventuele tranen weg te pinken.

Goed nieuws is er bijna nooit, of het is er wel maar wordt niet uitgezonden, omdat het ondergesneeuwd is door weer een neergestort vliegtuigje, weer een oorlogje, weer een crisisje.

Maar dit keer is er plek vrijgehouden tussen alle ellende. Plek speciaal voor de thuiskomst van de Nederlandse deelnemers aan de Olympische Spelen.

We krijgen te horen wie er als eerste uitstapt, heel belangrijk, tjonge waar gaat dit over, we zien oranje mensen het vliegtuig uitstappen. De verslaggever roept enthousiast wat bekende namen, voor degenen die de Spelen hebben gevolgd zijn ze vast bekend.

Dan een vraag aan een sportster naar wie ze het meest uitkijkt na al die maanden van ontberingen en verstoken te zijn van het thuisfront. De bekende dame lacht breed en zegt: “naar mijn hond, waar mijn ouders al die tijd voor hebben gezorgd.”

Ik geloof mijn oren niet! En ook mijn ogen niet, want we krijgen nog enkele beelden te zien: van de hond, de sportster en de hond, de hond likt het gezicht van de sportster, de sportster likt het gezicht van de hond, ja echt, die hond heeft een gezicht gekregen, zoals ze inzoomen op dat beest. En de ouders zie je ver weg op de achtergrond.

Ik pak een tissue want ik ben nu toch echt in tranen. Dit noemt men nieuws.

Tissues

One thought on “Goed nieuws!

  1. Maar het is in elk geval beter nieuws dan dat gezemel over beurscrises etc. Ach, een aardigheidje tussendoor. Als het maar niet elke dag en elke pagina van de krant beslaat.

Leave a Reply

