Het beroemde merk

Reclame is een raar ding. Je kijkt er naar en denkt: ‘dat wil ik ook hebben!’. Of niet.

Veel rood, daar begint het mee. Ik hou van rood, de kleur van de liefde, hartstocht, energie.

Er verschijnt een mooie vrouw, uiteraard in een rode jurk. Er wordt ingezoomd op haar gezicht, rode volle lippen, en dan haar ogen met heel mooie volle wimpers en ze heeft een mooie rode mascara in haar handen. Tot zover ben ik al verkocht. Dat wil ik ook! Die blik waarmee ik dan brutaal, maar niet te, rondloop, precies zo dat niet iedereen me meer omver loopt. Zo’n oogopslag, waarmee ik mannen en vrouwen misschien ook wel kan laten doen wat ík wil.

Wimpers die bijna wind veroorzaken als ik een knipoog geef. Ze laten dunne schaduwstreepjes vallen, streepjes zoals luxaflex of eigenlijk lamellen, maar dan niet van die ouderwetse.

Als ik mijn ogen even sluit als ik nip aan mijn glas Southern Comfort, dan raken die prachtige wimpers even mijn gezicht, zonder dat de mascara daar blijft plakken.

Ik zucht eens diep, net als het model.

Er klinkt een romantisch muziekje, is het Liszt? Dan een zachte voice-over die zegt: Poepa zacht voor uw ogen, dé verzorging voor uw wimpers. Poepa?!? Hoor ik dat goed? Dat kan echt niet in Nederland. Oké, je schrijft het anders, maar je spreekt het zo uit, ik heb het zelf gehoord. Maar dit kan echt niet. Dat smeer ik niet op mijn ogen, voor geen goud.

Nov_08_365 Loop ik ergens in Nederland, heeft een enthousiaste thuisverkoopster een heel raam opgeofferd en ingericht en er ook nog een papiertje bij geknutseld! Dat ontbrak nog aan mijn stukje. Ik wilde hetzelf in elkaar gaan zetten, maar iemand heeft al het werk al voor me gedaan!

Pupa3

4 thoughts on “Het beroemde merk

  1. Hallo Wilma, ik ben hier via Plato gekomen en vind dat je heel leuk schrijft. 🙂
    Verder hoop ik dat je 11 november goed doorgekomen bent.

Leave a Reply

