Chris en ik.

Wat een opwinding! Chris zingt in mijn stad! Gelukkig heb ik al een tijd geleden kaartjes á x806 gekocht want nu zijn ze uitverkocht. Het duurde zeker even voor de dames hier doorhadden dat de Hudson Five niet zomaar een coverband is, maar dat Chris als lekker extraatje meedoet. En hij kan ook nog zingen!

De cd die hij jaren geleden maakte, zonder die Five, moet mee natuurlijk! Dat lijkt mij een goede manier om contact te maken. Want hoe moet ik anders opvallen tussen al die vrouwen die een oogje op hem hebben en uren voor de spiegel staan om een goede pose te oefenen om met natgemaakte lippen naar hem op te kijken?

Mijn mond is meestal droog bij een concert doordat ik niet veel wil drinken omdat ik dan juist op een heel belangrijk moment een plascrisis krijg . En lipgloss helpt ook niet tegen de droogte want dat eet ik op, dat heeft een kokos- of aardbeiensmaak, of iets anders aantrekkelijks.  Ik moet het dus van trucs hebben.

Voorin de zaal is het nog leeg, leeg genoeg om een goede plek te bemachtigen. Ik hoef niet veel moeite te doen, totdat andere dames ook doorhebben waar Chris zal gaan staan zingen. Ik trek een denkbeeldige cirkel om mij heen, zodat niemand mij omver zal lopen. Je moet wat als je niet groot en sterk bent. Ik ken de zaal en vooraan bij de nooduitgang is een prima plek, daar komt de band uit om het podium op te gaan, dus Chris ook, en in geval van hysterie kan ik wegrennen en belanden waar ik wil zijn: in de buurt van Chris natuurlijk! Stel je voor dat er iets gebeurt en ik in de paniek hem bij de hand kan vatten om hem naar een veilige plek te leiden, dat lijkt me een geweldig artikel opleveren in de bladen. Ik zie de koppen al: lieve dame redt Chris van hysterische feeksen!

De band komt op. Kijkt Chris nu al naar mij? Ja echt. Blijkbaar heeft iets toch zijn aandacht getrokken. Het zal mijn uitstraling zijn. Of valt mijn tijgerhoedje op?  Een combi natuurlijk!

Tijdens het concert, waar ik de meeste nummers niet van ken, maar dat maakt niet uit want hij zingt ze, kijkt hij mij ineens weer aan tijdens een heel gevoelig nummer. Ik ben de titel kwijt want ik was in katzwijm, minutenlang hielden onze ogen elkaar vast. Ik hoorde alleen maar Love en You en Me. Wat een droom!

Andere vrouwen vechten om zijn aandacht en hij raakt afgeleid. Logisch met zoveel graaiende handen , een ‘Chris’-roepende  menigte en al dat losse haar waarmee gezwaaid word. Daar kan ik niet tegenop. Mijn haar is ingestort door mijn hoed.

Dan ineens is daar het einde. De band staat bij elkaar links voor mij. Mijn vriend schreeuwt in mijn oor dat ik de cd uit mijn tas moet halen om er mee te zwaaien en hij begint Chris te roepen, maar er is te veel herrie en adrenaline.

Ik roep ook, maar mijn vriend roept harder. Chris kijkt op en ziet mij met de cd. Een grote lach en verbaasde blije blik. Ik duw mijn vriend weg want dit gaat om mij en Chris!

Ik heb een praatje met hem! Met Chris! Hij raakt mijn hand terwijl hij de cd pakt! “Te gek dat je er was! XXX Chris”, schrijft hij. Hij pakt mijn hand en kijkt nog even op. Dan wordt hij bedolven onder de vrouwen en verlaat het podium. Hij zwaait nog een keer, speciaal naar mij natuurlijk!

3 thoughts on “Chris en ik.

Leave a Reply

