Alleen is ook maar alleen

Een sok op het fietspad. Hoe komt die daar? En waarom ligt die daar nog?

Ik vraag mij een hoop af bij de vondst. Veroorzaakt het leed? Heeft iemand een koude voet? Moet ik hem meenemen, die vondeling? Of juist laten liggen zodat de eigenaar hem weer kan vinden, op een paaltje leggen dan maar? Of is het niet hygiënisch om ‘m beet te pakken?

Ik pieker erover terwijl ik doorloop, kijk nog een keer achterom.

Wat mogelijke reden op een rij:

Had iemand een heel warme voet?

Is het van een reuzenbaby die trappelend in een Bugaboo (Mercedes onder de Buggys)zat?

Tijdens een vreselijke storm van de waslijn gewaaid?

Tijdens die storm uit de ZakvanMax gewaaid? Daar was vrijdag de ophaaldag van.

Kriebelde die sok zo erg dat die uit moest?

Was 1 schoen lek en de sok nat geworden gaan stinken als een niet uitgehangen dweil?

Een sportsok van iemand met 1 been en nu zakte die sok ook nog eens af?

Het wordt nog vreemder, ik zie al een paar dagen in de straat een legging liggen.

Maar helemaal een raadsel wordt het als ik s’ avonds voor een stoplicht sta in Utrecht: daar ligt de andere sok!

Leave a Reply

