hoe kan dit?

Zat die vogel op een paaltje te kijken hoe de Thalys eraan kwam en leunde het beest te veel naar voren? Had hij er geen erg in dat dat ding sneller voorbij vloog dan een gewone trein? Was het een zelfmoordvogel? Waaide hij tegen de trein? Steeg het dier niet snel genoeg op toen hij op de rails zat en de trein eraan hoorde komen? Dacht-ie dat hij sneller zou zijn? Zag hij een chickie aan de andere kant van de rails en stak hij blind over?

Thalysbird

Weg met dat buikspek!

Verbeter je houding.

Vaak lijkt je buikje erger dan het is, doordat je geen goede houding hebt. Zorg ervoor dat je oren mooi boven je schouders staan, je schouders recht boven je heupen, je heupen boven je knieën, en je knieën boven je enkels. Houd je schouders mooi recht, en probeer je navel richting je ruggengraat te duwen. Verdeel je gewicht over de bal en de hiel van je beide voeten. Ga met twee voeten op de grond staan. Verdeel je gewicht gelijk, de knieën lichtjes gebogen. Kantel je bekken een beetje achteruit en span je bekkenbodemspieren lichtjes aan. Span nu ook je buikspieren licht aan steun-je-rug-train-je-buikspieren Let op! Licht vervolgens je borstkas op, waarbij de ribbenkast als het ware wordt opengevouwen. Ontspan je schouders en trek ze een beetje naar achteren. Om de juiste houding van je kin te weten, maak je met je duim en wijsvinger een L, waarbij je wijsvinger onderaan je kin komt, en je duim op je borst. Let erop dat je de natuurlijke S-vorm van je wervelkolom behoudt. Denk daarbij aan de kracht van de soepele bamboe, tegenover een stijve bezemsteel. De eerste kan tegen een stootje, de tweede is kwetsbaar.

Ik wil een platte buik maar om dat te verkrijgen moet je veel oefeningen doen. Heel veel. Cristiano Ronaldo doet 3000 (!) pushups per dag. Ergens las ik dat hij daar maar een uurtje voor nodig heeft, dus dat is 1,2 per seconde! Ik vind hem altijd nogal ijdel maar nu ik dit van hem weet mág hij dat ook zijn hoor. Respect! Ik ben er dus van overtuigd dat die oefeningen werken maar zie dat toch niet zitten. Om je nek niet te belasten, tijdens buikspieroefeningen, bestaan er allerlei apparaten maar waar laat je zo’n ding dan weer? Onder het bed past het natuurlijk niet, en al paste die daar wel, zo’n (on)ding moet je zien. Het moet zo in het zicht staan dat je bij je bezoek bewondering opwekt. En dat je dan je buik staat in te houden als ze tussen hun tanden bewonderend fluiten. Ze willen vast ook een keer en merken dan dat het toch wel heel zwaar is en dat levert natuurlijk nog meer gefluit op. Voor jezelf is het ook goed als stimulans dat zo’n gymapparaat in je slaapkamer staat. Je wordt wakker en ziet direct de mogelijkheden. Bv dat het een mooie kapstok is om je kleren overheen te gooien. Nee, natuurlijk niet, dat doe je toch niet? Dat is een veel te duur kledingrek! Je ziet wasbordjes, bikini’s, een zongebruinde buik! En nog voor je je granenontbijt achter de kiezen heb, lig je al te steunen en te puffen en hopelijk adem je op het juiste moment in en weer uit. Dat maakt nl ook nog uit. Ik weet niet precies wat er gebeurd als je het verkeerd om doet, helpt het dan niet, word je buik juist boller? Ik weet wel dat je zo rood als een kreeft wordt. Uit ervaring. Dat kon ik zien in de spiegel toen ik happend naar adem mijn gezicht natplenste om weer mijn normale temperatuur te krijgen. En zag je nou maar gelijk resultaat van al dat afzien! Niks, noppes, nada! Ik lijk zelfs wel dikker! Of zijn dat nou de spieren die groeien? Dat moet toch allemaal wat makkelijker kunnen. Ik probeer de Verbeter JE Houdingmethode. Want daar beginnen ze met te zeggen dat je buikje vaak erger lijkt dan dat het is. Dat is een troostrijke gedachte. Het klinkt ook zo aardig en dat geeft moed. Een goede houding scheelt kilóós. Een goede houding is voor nog veel meer dingen goed, je straalt zelfvertrouwen uit, je valt minder snel om, het ziet er mooi uit en je bent een stuk langer met een rechte rug. Ik ga voor de spiegel staan. En dan de eerste regel: Zorg ervoor dat je oren mooi boven je schouders staan. Huh? Ik trek mijn schouders op en ze raken mijn oren bijna. Regel 2: Je schouders recht boven je heupen.Ik buk naar voren maar dat is nog moeilijker dan ik dacht. Moet je nu ook nog je oren boven je schouders houden? Enfin, eerst maar regel 3 erbij: Je heupen boven je knieën. Onmogelijk maar het moet! Regel 4 er snel achteraan want dit hou ik niet lang vol. Je knieën boven je enkels. Ik ben toch aardig lenig geweest in mijn jongere jaren misschien ben ik versneld oud geworden. Dan 5 en 6 maar tegelijk want er dreigt kramp, overal. Houd je schouders mooi recht, en probeer je navel richting je ruggengraat te duwen. Nu zit bij de meeste mensen de navel toch aan de voorkant en dus ook de mijne. Het lijkt me zelfs voor een slangenmens nog moeilijk om die navel daar te krijgen maar ze zullen er wel over nagedacht hebben bij dat gezondheidsblad waar deze oefeningen in stonden. Ik weet niet hoe vaak je dit per dag moet doen maar Cristiano als coach wordt toch wel erg verleidelijk. Verdeel je gewicht over de bal en de hiel van je beide voeten. Is het laatste wat je moet doen, en jahoor, daar lig ik, languit. De andere oefening met die letters erin, sla ik over voor deze keer. Hoewel ik wel die L kan maken natuurlijk. Alleen hoe moet dat in spiegelbeeld?!

Ronaldo